Artykuły

Bramy szybkobieżne jako urządzenia dedykowane do mroźni i chłodni

No Comments

Nieustannie rozwijający się segment T.S.L. (Transport Spedycja Logistyka) mobilizuje firmy logistyczne do nieprzerwanej pogoni za udoskonalaniem form transportu i przeładunku towarów. Projektowanie urządzeń dedykowanych do konkretnych zadań i warunków pracy staje się zabiegiem powszechnym.

Lider wśród producentów bram szybkobieżnych

Od przeszło 25 lat belgijska firma Dynaco jest jednym ze światowych liderów wśród producentów bram szybkobieżnych. Niekwestionowanymi walorami bram Dynaco są bezpieczeństwo, odporność na kolizje, samonaprowadzalność, szczelność oraz prostota budowy.

Jakość i trwałość bram ma zdecydowany wpływ na zaufanie, jakim darzą je klienci. Dynaco posiada laboratorium wyposażone w specjalne konstrukcje imitujące różnorodne warunku pracy, w zależności od branży. Przykładem badań rozwojowych i jednocześnie wizytówką producenta bram szybkobieżnych jest brama przeznaczona do chłodni i mroźni, brama FREEZER.

Laboratorium-bram-szybkobieznych-Dynaco-e1404290683181

Bramy do mroźni wyposażone zostały w szereg innowacyjnych rozwiązań, m.in.: płat bramy wypełniony izolacją termiczną, system ogrzewania prowadnic, przekładki termiczne, syntetyczny profil prowadnicy, dodatkowe uszczelnienia przy krawędzi płata bramy.

Katorżnicze próby wytrzymałości oraz długofalowe testy bram przyniosły niespotykaną trwałość, osiągając nawet do 1.000.000 cykli bezawaryjnej pracy.

Parametry techniczne

Detail-zak-e1404292224413

Płat bramy szybkobieżnej Freezer dostępny jest w postaci tkaniny powlekanej PVC

Płat bramy szybkobieżnej Freezer dostępny jest w postaci tkaniny powlekanej PVC o gramaturze 900g/m2. Istnieje także możliwość wykonania płata zawierającego dodatkowo wypełnienie w postaci pianki typu „bubble” o grubości 10 mm oraz folii termicznej. Dolna część płata tzw. „bottom bag” wypełnia szczelinę przy posadzce i zawiera trzy warstwy izolacyjne. Brama mroźnicza charakteryzuje się niskim współczynnikiem przenikania ciepła U i wynosi 2,41 [W/(m2*K)]. To podobny wynik dla powszechnie stosowanych okien z PCV zgodnie z normą PN-EN ISO 6946:2004.

Bramy szybkobieżne Dynaco otwierają się z prędkościa 2,4 m/s i zamykają z prędkością 1,2 m/s, co w znacznym stopniu ogranicza wymianę mas powietrza i redukuje straty energii. Konstrukcja prowadnicy pionowej bramy wykorzystuje szynę ślizgową wykonaną z polietylenu, który jest odporny na warunki atmosferyczne. W celu eliminacji zjawiska osadzania się lodu na elementach prowadnic zastosowano ogrzewanie szyny ślizgowej oraz profilu konstrukcyjnego bramy, a także odizolowano konstrukcję od ścian i posadzki dodatkowymi przekładkami izolacyjnymi (patrz schematy poniżej).

Efekt tzw. „mostka termicznego”

Chcąc zredukować straty ciepła zastosowano również doszczelnienie płata bramy. Zabieg ten zmniejszył ilość przekazywanej energii cieplnej w efekcie tzw. „mostka cieplnego” (Mostek termiczny lub mostek cieplny to negatywne zjawisko w budownictwie polegające na istnieniu miejsc w przegrodzie cieplnej budynku, których przewodnictwo cieplne jest znacznie większe niż przegrody. W miejscach mostków oraz w ich pobliżu obserwuje się niższą temperaturę powierzchni wewnętrznej.

Bramy Dynaco powiadają certyfikat IP, który określa stopień ochrony urządzenia przed czynnikami zewnętrznymi. Panel sterujący posiada certyfikat IP54, a 1,5kW-owy motor napędowy certyfikat IP65.

Bramy szybkobieżne Dynaco posiadają szerokie spectrum rozwiązań, które to wyróżniają przedmiotowe bramy w gronie pozostałych producentów systemów bramowych.

Czytaj więcej »

Jak poradzić sobie z problemem braku miejsca na standardowe stanowisko przeładunkowe?

Stanowisko przeładunkowe dzięki takiemu rozwiązaniu nie zajmuje miejsca, gdy nie jest to konieczne. Jest to szczególnie przydatne w wąskich obszarach, gdzie musi zostać zachowana odpowiednia przestrzeń dla swobodnego ruchu innych pojazdów, przez co miejsca na rozładunek jest bardzo mało, a pojazdy zmuszone są do parkowania równolegle do rampy.