Akcesoria bramowe stosowane są w celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkowania oraz poprawy funkcjonalności bram przemysłowych. Wśród akcesoriów znajdują się produkty niezbędne na wyposażeniu bram, jak i produkty dodatkowe. Do popularnych akcesoriów bramowych zaliczyć można napędy do bram, odbojnice przemysłowe, kasety sterujące, detektory ruchu, kurtyny świetlne, piloty, włączniki pociągowe czy włączniki podczerwieni.

Korzyści:

  • Bezpieczeństwo użytkowania
  • Maksimum funkcjonalności
  • Zapewnienie bezpieczeństwa obiektu w dzień i w nocy
  • Dopasowanie do indywidualnych potrzeb

Akcesoria bramowe – produkty

Słupki ochronne

Słupki ochronne
Słupki ochronne służą do zabezpieczania ścian, naroży, bram oraz innych urządzeń przed uszkodzeniami przez wózki widłowe, samochody osobowe i ciężarowe. Odbojnice wykonane są z wysokogatunkowej stali o bardzo dużej wytrzymałości, posiadają również odpowiednie zabezpieczenia antykorozyjne. Przekroje rur dobiera się w zależności od miejsca, w którym montowane są zabezpieczenia.

Kasety sterujące

Kaseta sterująca
Kasety sterujące to proste aktywatory obsługiwane ręcznie, przeznaczone do sterowania maszyn i urządzeń zdalnego sterowania np. bramą z napędem elektrycznym. Kasety montuje się na ścianach w zasięgu ręki operatora pojazdu lub ruchu pieszego. Nacisnięcie przycisku aktywuje mechanizm urządzenia. Budowa kaset oparta jest na konstrukcji modułowej, umożliwiając ich dowolną konfigurację.

Detektor ruchu – radar MWD

Służy do wykrywania ruchomych obiektów, montowany nad bramami (najczęściej na wysięgniku). Osoba podchodząca lub urządzenie zbliżające się do bramy aktywuje radar, który daje sygnał otwarcia bramy. Detektor ruchu rozróżnia obiekty i kierunek ruchu. Umożliwia eliminację ruchu poprzecznego. Dostępny jest również nadajnik umożliwiający zmianę ustawień radaru.

Kurtyny świetlne

Kurtyny świetlne montowane są bezpośrednio w prowadnicach bram segmentowych, rolowanych lub szybkobieżnych w celu zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa. Kurtyna świetlna składa się z listwy nadawczej i listwy odbiorczej, które muszą być ustawione naprzeciw siebie. Listwy kurtyn dostępne są w różnych obudowach o różnym stopniu ochrony.Rozstaw wiązek świetlnych wynosi 46mm.

Droga radiowa SOMMER

Wyjątkowo bezpieczny system kodowania odporny na próby skanowania kodu (66 bitów – 74 tryliony kombinacji), odporny na próby przechwytywania kodu (zabezpieczony przed podsłuchem). Przy każdym uruchomieniu kod ulega zmianie. Nie ma możliwości dopisania pilota do pamięci odbiornika przez osoby nieupoważnione. W przypadku zagubienia (lub kradzieży pilota) istnieje możliwość skasowania konkretnego pilota, wówczas staje się on bezużyteczny. Programowanie pilotów odbywa się za pomocą specjalnego programatora oraz komputera.

Włączniki pociągowe

Przełączane są poprzez pociągnięcie linki, przeznaczone do takich zastosowań jak uruchamianie i wyłączanie urządzeń oraz otwieranie i zamykanie drzwi oraz bram z napędem elektrycznym. Są one bardzo użyteczne w sytuacjach, gdy niewygodna jest obsługa bramy z poziomu zerowego. Przykładem może być operator wózka widłowego. Dzięki włącznikowi pociągowemu nie jest zmuszany do wysiadania z wózka widłowego w celu obsługi bramy. Niewątpliwą korzyścią jest oszczędność czasu oraz zachowanie płynności pracy.

Włączniki pociągowe – technologia bezprzewodowa

Bezprzewodowe włączniki pociągowe wykorzystują transmisję sygnałów sterujących za pośrednictwem niskoenergetycznej technologii radiowej EnOcean. Niewielka ilość energii potrzebna do transmisji jest generowana przez sam wyłącznik. Ruch linki pociągowej niesie ze sobą energię kinetyczną, która zostaje przekształcona w energię elektryczną przy użyciu odpowiedniego generatora.
– urządzenie nie wymaga źródła zasilania
– nie wymaga żadnego okablowania
– do działania nie potrzebuje również światła słonecznego

Włączniki podczerwieni – technologia bezdotykowa

Włączniki te wykorzystują światło podczerwieni. Wiązka promieni padając na podłoże w postaci okręgu (przy wysokości 2 metrów okrąg ma średnicę 30cm) i odbija się od jej powierzchni. W momencie przerwania wiązki przez ruch ręką człowieka, ruch pieszego czy tez wózek widłowy następuje aktywacja mechanizmu urządzenia (bramy lub drzwi).