Combilok - system blokady kolCombilok to w pełni automatyczny, hydrauliczny system blokowania pojazdów, niezawodny, bezpieczny i trwały. Jest zintegrowany z naprowadzaczami kół, zabezpiecza przed przedwczesnym odjazdem pojazdu podczas trwania przeładunku towarów.

Korzyści:

  • możliwość dopasowania wysokości ramienia blokującego do niemal każdego typu pojazdu
  • w pełni zautomatyzowany system nie posiada elementów mechanicznych, które mogłoby ulec uszkodzeniu
  • sygnalizacja świetlna i dźwiękowa zapewnia maksymalny poziom bezpieczeństwa
  • prosta obsługa: zarówno zablokowanie, jak i odblokowanie pojazdu wymaga naciśninęcia tylko jednego przycisku na skrzynce
  • zapewnia komunikację pomiędzy kierowcą dokującego pojazdu, a pracownikiem obsługującym stanowisko przeładunkowe wewnątrz magazynu
  • możliwość integracji systemu Combilok z rampą przeładunkową i bramą
  • stanowi ochronę przed kradzieżą zablokowanych pojazdów/naczep
  • konstrukcja wykonana ze stali ciężkiej jest w pełni ocynkowana, a zatem odporna na warunki atmosferyczne

Opis działania systemu Combilok:

W stanie spoczynkowym światło wewnątrz magazynu jest czerwone, a na zewnątrz zielone, co oznacza możliwość dokowania pojazdów. Po zadokowaniu pracownik uruchamia jednym przyciskiem blokadę. Na zewnątrz światło zmienia się na czerwone i pozostaje takie do końca prac przeładunkowych. Combilok rozpoczyna blokowaniu pojazdu – czujnik lokalizuje położenie tylnego koła pojazdu i wysuwa ramię blokujące bezpośrednio za nim, co powoduje „zakleszczenie” pojazdu pomiędzy rampą przeładunkową, a ramieniem blokady. Zakończenie procesu blokowania umożliwia pracownikowi magazynu otwarcie bramy i uruchomienie mostu przeładunkowego. Następnie światło w magazynie zmienia się z czerwonego na zielone, co oznacza możliwość rozpoczęcia przeładunku. Po zakończeniu przeładunku wszystkie czynności wykonywane są w odwrotnej kolejności, tj. powrót mostu przeładunkowego do pozycji spoczynkowej, zamknięcie bramy i zwolnienie blokady pojazdu. Po odblokowaniu światła powracają do stanu spoczynkowego, tj. w magazynie światło zmienia się na czerwone, a na zewnątrz zielone, co dla kierowcy pojazdu oznacza możliwość odjazdu ze stanowiska przeładunkowego.

Opcje:

  • ramię blokujące w wersji obniżonej lub podwyższonej (dla pojazdów nietypowych)
  • dodatkowa sygnalizacja świetlna wewnątrz budynku
  • w przypadku braku miejsca ramię blokujące może być o 150 mm krótsze

Ramię blokujące

combilok ramie blokujace
Ramię blokujące wysuwa się poprzecznie za pomocą cylindra hydraulicznego na długość 400 mm. Prowadzi się podczas pracy na nylonowych elementach, co eliminuje tarcie i tym samym zużywanie się materiału. Ramię blokujące jest profilowane, aby mogło działać jak klin pod koła. Zakres pracy systemu blokującego wynosi 2800 mm, a czas pracy jednego cyklu 30 sekund.