Mosty przeładunkowe

Mosty przeładunkowe

Mosty przeładunkowe stanowią połączenie ładowni pojazdu z dokiem załadunkowym, umożliwiając wózkom widłowym lub innym środkom transportu płynny załadunek towarów. Likwidują tzw. „wąskie gardło” istniejące w łańcuchu logistycznym ze względu na różnicę poziomów i brak ciągłości dróg transportowych. Nałożone wargą na skraj skrzyni ładunkowej pojazdu tworzą równię pochyłą wznoszącą lub opadającą w kierunku budynku. Platformy mostów przeładunkowych dopasowują się do skośnych ustawień samochodów (asymetria ładunku), a także w sposób ciągły unoszą się lub obniżają wraz ze sprężynowaniem obsługiwanego pojazdu. Mosty stanowią niezbędne wyposażenie stanowisk przeładunkowych. Pozwalają na efektywne i bezpieczne przemieszczanie transportowanych ładunków. Dysponują nośnością dynamiczną od 6 do 12 ton.

Korzyści:

  • Obniżenie kosztów dzięki płynnej pracy mostów
  • Maksymalne bezpieczeństwo pracy
  • Łatwa obsługa zwiększa komfort pracy

Mosty przeładunkowe – produkty

Most przeładunkowy seria S

Mocny zawias wargi dla wysokich wymagań

most przeładunkowy stertil seria s
Most przeładunkowy S wyposażony w wargę wychylną wyróżnia się wytrzymałością i trwałością. W wyniku zastosowania zawiasu wargowego most odznacza się długotrwałą niezawodnością. Bezszczelinowa konstrukcja zawiasu zapobiega wnikaniu zanieczyszczeń między elementy ruchome, co zapewnia długoletnią eksploatację. Głębokie zukosowanie platformy i wargi gwarantują łagodne przejście między posadzką hali magazynu, a ładownią pojazdu. Unikalna konstrukcja tylnej części mostu pozwala na zlikwidowanie szczelin pomiędzy platformą a zawiasem. Seria S dostępna jest w wersjach ram zawieszanych oraz wolnostojących.

Most przeładunkowy seria X

Optymalne niwelowanie różnic poziomów dzięki wysuwanej wardze

most przeładunkowy stertil seria x
Most przeładunkowy X wyposażony jest w regulowaną bezstopniowo wargę teleskopową (wysuwną), która jest bardzo precyzyjnie pozycjonowana w ładowni pojazdu ciężarowego. Fazowanie elementu wargi i platformy tworzy gładką powierzchnię między magazynem a ładownią pojazdu. Nylonowe łożyska i amortyzatory gwarantują cichą pracę mostu. Mosty serii X posiadają w standardzie opcję automatycznego powrotu. Jedno naciśnięcie przycisku na panelu sterowania przenosi platformę z powrotem do pozycji spoczynkowej. Seria X, dzięki licznym opcjom, spełnia oczekiwania najbardziej wymagających klientów.

Most przeładunkowy seria P

Warga utrzymywana w  poziomie w każdej pozycji platformy

5 - most przeładunkowy stertil seria P
Most przeładunkowy P jest najbardziej zaawansowanym mostem spośród wszystkich dostępnych. Elementem wyróżniającym most P  jest innowacyjny mechanizm utrzymujący wargę w poziomie w każdej pozycji platformy. Warga przylega całą powierzchnią do ładowni pojazdu, niezależnie od wysokości, na której się znajduje. Platforma najazdowa standardowo wykonana jest z blachy ryflowanej. Istnieje możliwość wykonania platformy z blachy gładkiej pokrytej specjalną antypoślizgową powłoką poliuretanową, co zapewnia trwałość mechaniczną mostów oraz pozwala na redukcję wstrząsów i niską emisję hałasów wywołanych przejeżdżającymi po moście wózkami widłowymi.

Most przeładunkowy seria LA/HA

Elastyczne rozwiązanie dla małych różnic wysokości

6 - most przeładunkowy stertil seria LA_HA
Mosty obsługiwane manualnie (LA) lub elektrohydraulicznie (HA). Seria LA/HA nazywana wersją „mini” jest idealnym rozwiązaniem dla sytuacji, gdzie różnica wysokości pomiędzy podłogą magazynu, a pojazdu jest minimalna. Pomimo niewielkich gabarytów, most zapewnia nośność dynamiczną na poziomie 6 ton oraz szeroki zakres roboczy gwarantujący prawidłowy kontakt wargi z naczepą.

Mosty przeładunkowe seria P