Płyty i mosty sprężynowe

Płyty i mosty sprężynowe

Płyty oraz mosty sprężynowe i mechaniczne stosuje się w przypadku stanowisk przeładunkowych tzw. rampowych o niskiej intensywności potoku ładunków oraz bardzo zróżnicowanym parku pojazdów transportu zewnętrznego. Zasadne jest wyposażenie ramp w płyty i mosty stałe lub przesuwne, przemieszczane zależnie od potrzeb na dowolny punkt przeładunku. Stworzone są do za – i rozładunku pojazdów za pomocą widłowych wózków ręcznych, a nawet widlaków. Płyty i mosty sprężynowe pozwalają na mostowanie rampy z ładowniami pojazdów transportowych po równi wznoszącej lub opadającej.

Korzyści:

  • Możliwość przemieszczania sprzętu między miejscami przeładunku
  • Uniwersalne zastosowanie zapewnia realizację przeładunku bocznego i tylnego dla określonych różnic poziomów ładowni i ramp stałych
  • Płynność ruchu eliminuje przestoje w transporcie wewnątrzzakładowym

Płyty i mosty sprężynowe – produkty

Mosty FBA z aluminium

Dwie wersje dla rozmaitych sytuacji przeładunkowych

Most rampowy FBA
Most rampowy FBA spełnia potrzeby bardzo dużego obszaru różnych sytuacji przeładunkowych. Dzięki lekkim profilom aluminiowym można mostkować różnice poziomów nawet do 300 mm. Mosty wyposażone są w system sprężynowy pozwalający na obsługę niewielkim nakładem energii. Szyna prowadząca jest odporna na zabrudzenia i zapewnia wieloletnią przesuwalność mostu. W stanie spoczynkowym most ma pozycję pionową przy krawędzi rampy, a przed niekontrolowanym opadnięciem zabezpiecza go samoczynne urządzenie zapadkowe.

  • Nośność mostu wynosi 4500 kg/szt
  • Długość platformy (mm) wynosi od 1315 do 2315
  • Masa własna mostu stacjonarnego (kg/szt) wynosi od 140 do 258
  • Masa własna mostu przesuwnego (kg/szt) wynosi od 158 do 283

Mosty FBS stalowe

Bardzo duże platformy obsługiwane przez jedną osobę

Most rampowy FBS
Most rampowy FBS pokrywa bardzo duży obszar sytuacji przeładunkowych z możliwością mostkowania różnic poziomów do 250 mm. Jakościowe zabezpieczenia lakiernicze lub cynkowanie ogniowe powierzchni chronią mosty przed korozją. mosty dostępne są w wersji stacjonarnej lub przesuwnej. Samooczyszczający się stalowy profil szyny jezdnej gwarantuje łatwą przesuwalność mostów. W stanie spoczynku most ustawiony jest przy krawędzi rampy przez urządzenie blokujące w pozycji pionowej.

  • Nośność mostu wynosi 5000 lub 6000 kg/szt
  • Długość platformy (mm) wynosi od 1250 do 2000
  • Masa własna mostu stacjonarnego (kg/szt) wynosi od 240 do 415
  • Masa własna mostu przesuwnego (kg/szt) wynosi od 250 do 435

Mosty AOS-F

Bezpieczeństwo przechodzenia dzięki perforowanej powierzchni

Most AOS-F
Służy do załadunku i rozładunku lekkiego sprzętu. Szeroki składany mostek ładunkowy w wykonaniach krótkich lub dwuczęściowy jako para w wersjach długich. Ta rampa przeładunkowa odznacza się łatwą obsługą, prostotą składania i przewozu. Antypoślizgowa powierzchnia zapewnia bezpieczne przejście.

  • Nośność mostu wynosi 400 kg/szt i 400kg/parę
  • Długość platformy (mm) wynosi od 2000 do 3000
  • Masa własna mostu (kg/szt) wynosi od 16 do 32

Mosty AWB

Przeładunek za pomocą ręcznych wózków jezdnych

Most AWB
To ruchomy most przeładunkowy wykonany z bezpoślizgowej blachy aluminiowej. Służy do załadunku i rozładunku towarów za pomocą widłowych wózków ręcznych, kontenerów rolkowych, taczek workowych itp. Bezpoślizgowa powierzchnia ułatwia transport, a profilowy opór zabezpiecza przed obsunięciem wózka.

  • Nośność mostu wynosi od 600 do 1200 kg/szt.
  • Długość platformy (mm) wynosi od 750 do 1800
  • Masa własna mostu (kg/szt) wynosi od 20 do 57

Mosty BB kolejowe

Bezpieczny przeładunek wagonów towarowych przy rampach

Most BB kolejowy
Most ten w pozycji spoczynkowej zwisa pionowo przy krawędzi rampy. Dla przeładunku most za pomocą specjalnego uchwytu zostaje wyjęty ku górze z szyny prowadzącej, wargą nałożony na podłogę wagonu i ponownie włożony w szynę prowadzącą. Powierzchnia zewnętrzna posiada strukturę przeciwpoślizgową.

  • Nośność mostu wynosi 4000 kg/szt.
  • Długość platformy (mm) wynosi 505
  • Masa własna mostu (kg/szt) wynosi od 29 do 41

Mosty HF

Gumowy profil pod mostem zapobiega jego przemieszczaniu

Most HF
Most przeładunkowy HF składa się z 40 mm mocnego odpornego na zwichrowania profilu aluminiowego z powierzchnią antypoślizgową. Ruchoma warga najazdowa wyrównuje rozmaite uskoki i zapewnia niewielkie kąty najazdu. Opcjonalnie most można wyposażyć w ramiona zabezpieczające.

  • Nośność mostu wynosi od 1600 do 4000 kg/szt.
  • Długość platformy (mm) wynosi od 1235 do 2485
  • Masa własna mostu (kg/szt) wynosi od 52 do 134

Mosty HFB 55, HFB 60

Ruchome mosty o uniwersalnym zastosowaniu

Mosty HFB 55, HFB 60
Mosty przeładunkowe HFB 55 i HFB 60 to mosty ruchome o uniwersalnych zastosowaniach. Wyposażone tylko w jeden zderzak używane są tam, gdzie między pojazdem a rampą nie istnieją lub są niewielkie różnice poziomów, maksymalnie do 600 mm. Są bardzo lekkie, a przy tym mocne i odporne na zwichrowania.

  • Nośność mostu wynosi 1200 lub 4000 kg/szt.
  • Długość platformy (mm) wynosi 550 lub 570
  • Masa własna mostu (kg/szt) wynosi od 17 do 36

Mosty HFB

Rolki boczne w opcji dla łatwego przemieszczania mostu

Most HFB
Most przeładunkowy HFB jest mostem o uniwersalnych zastosowaniach. Ta ruchoma rampa przeładunkowa służy do mostkowania różnic poziomów do ok. 130 mm. Dzięki niskiej masie jest łatwa do przemieszczania. Na życzenie klienta w formie opcji istnieje możliwość wyposażenia rampy w rolki boczne.

  • Nośność mostu wynosi 4000 kg/szt.
  • Długość platformy (mm) wynosi od 625 do 1000
  • Masa własna mostu (kg/szt) wynosi od 28 do 50

Mosty SB-K, SB

Wygodne pokonywanie stopni i progów

Mosty SB-K, SB
Mosty klinowe SB i SB-K zostały skonstruowane w celu umożliwienia wózkom widłowym ręcznie prowadzonym i innym środkom transportu na pokonywanie stopni i progów. Mosty te o niewielkiej masie własnej, wykonywane są jednostkowo na indywidualne zamówienie klienta. W zamówieniu niezbędne jest podanie wysokości progu.

  • Nośność mostu wynosi 300 lub 3000 kg/szt.
  • Długość platformy (mm) wynosi od 500 do 800
  • Masa własna mostu (kg/szt) wynosi od 9 do 32

Mosty KBS

Samoczynnie zaskakujące zabezpieczenie przed opadaniem platformy

Most KBS
Most KBS dostosowany jest do mostkowania małych i średnich różnic poziomów i może być obsługiwany tylko przez jedną osobę. Jest bocznie przesuwalny. W pozycji spoczynkowej pozostaje ustawiony pionowo przy krawędzi rampy. Wykonany z mocnego, odpornego na zwichrowanie stopu aluminium.

  • Nośność mostu wynosi 4000 kg/szt.
  • Długość platformy (mm) wynosi od 410 do 910
  • Masa własna mostu (kg/szt) wynosi od 29 do 144

Mosty MBD

Optymalna, atrakcyjna cenowo, pomoc przeładunkowa

Most MBD
Trzyczęściowy most przeładunkowy łączy rampę i pojazd ciężarowy o dużych różnicach poziomów, gdy przy sąsiednich stanowiskach przeładunkowych lub przy stałym moście przeładunki są ograniczone. Dzięki przystosowaniu do wideł sztaplarki, most ten w każdej chwili może zostać przestawiony w dowolne miejsce.

  • Nośność mostu wynosi 4000 kg/szt.
  • Długość platformy (mm) wynosi 4080
  • Masa własna mostu (kg/szt) wynosi od 293 do 372

Mosty MC

Bardzo silna konstrukcja dla przeładunku do i z kontenerów

Most MC
Ruchomy most przeładunkowy używany jest do załadunku i wyładunku kontenerów, gdzie przejeżdżają sztaplarki o łącznej masie do 6 ton. Wbudowane kieszenie widłowe umożliwiają szybki i łatwy transport mostu do miejsc kolejnego przeładunku. Dwa łańcuchy zabezpieczające most mocowane są do kontenera.

  • Nośność mostu wynosi 6000 kg/szt.
  • Długość platformy (mm) wynosi od 2070 do 2320
  • Masa własna mostu (kg/szt) wynosi od 350 do 430

Mosty SKB

Zapadka chroniąca przed niekontrolowanym opadnięciem mostu

Most SKB
Most przeładunkowy SKB mostkuje średnie różnice poziomów do ok. 200 mm. Platforma aluminiowa i wózek jezdny na łożyskach tocznych gwarantują prostą obsługę i łatwe poprzeczne przemieszczanie w stalowej szynie. Szyna prowadząca otwarta jest ku dołowi, co zapobiega gromadzeniu się zabrudzeń.

  • Nośność mostu wynosi od 1750 do 4000 kg/szt.
  • Długość platformy (mm) wynosi od 565 do 1565
  • Masa własna mostu stacjonarnego (kg/szt) wynosi od 56 do 124
  • Masa własna mostu przesuwnego (kg/szt) wynosi od 67 do 128

Pokrycia kanałów

Swobodna ruchu na całym obszarze roboczym

Pokrycia kanałów
W pomieszczeniach roboczych i warsztatach, gdzie naprawia się pojazdy i przeprowadza ich konserwację, znajdują się często kanały otwarte. Dzięki pokryciom kanałów rezwizyjnych uzyskuje się nieograniczoną przejezdność, zapewniając swobodę ruchu. Pokrycie kanałów składa się z pojedynczych aluminiowych segmentów, dopasowanych wielkością do aktualnych potrzeb i sytuacji.