Szyny i rampy najazdowe

Szyny i rampy najazdowe

Szyny i rampy najazdowe przeznaczone są do mostowania ładowni pojazdów ciężarowych lub stałych ramp z poziomem otoczenia. Szyny najazdowe stosowane są w przeładunku towarów o lżejszej masie za pomocą sprzętu transportowego jednoosiowego o małych kółkach, ręcznych wózków niskiego podnoszenia o odpowiednim prześwicie podłogowym i taczek ogumionych. Rampy najazdowe przeznaczone są do przeładunku towarów o wyższej masie, sprzętu na kółkach oraz lekkich i średnio ciężkich pojazdów jak maszyny budowlane, kosiarki traktorowe, minikoparki. Rampy najazdowe specjalne przystosowane są do za – i wyładunku ciężkich mobilnych maszyn roboczych celem ich przewozu środkami transportu drogowego.

Korzyści:

  • Usprawnienie transportu maszyn roboczych trasami komunikacji drogowej
  • Możliwość przeładunku sprzętu i ładunków z poziomu jezdni na poziom ładowni pojazdów lub poziomy ramp stałych,
  • Możliwość organizacji przeładunku w strefach ekspedycji niewielkich magazynów i hurtowni oraz na terenie baz transportowych, warsztatów remontowych, stacji serwisowych

Szyny i rampy najazdowe – produkty

Szyny AOS

Codzienny przeładunek lżejszej masy towarowej

Szyna AOS
Szyny najazdowe AOS wykonane są ze stopu aluminium o wysokiej wytrzymałości, odpornego na zwichrowanie. Pomimo małych gabarytów i zminimalizowanej masie własnej, szyny te posiadają dużą nośność. Specjalna struktura powierzchni jezdnej zapewnia wysokie bezpieczeństwo przed poślizgiem.

  • Nośność szyn wynosi od 870 do 1290 kg/parę
  • Długość najazdu (mm) wynosi od 1500 do 4000
  • Masa własna szyn (kg/szt) wynosi od 7 do 39

Szyny ABS

Optymalna relacja między masą własną a obciążalnością

Szyny ABS
Aluminiowe szyny przeładunkowe ABS wykonane są z wytłaczanych profili, co gwarantuje optymalną relację między masą własną a obciążalnością. Szerokość wewnętrzna 150 mm jest znakomicie dostosowana do przeładunku np. motocykli, czyszczarek, wózków inwalidzkich itp. Szyny na czas transportu można składać.

  • Nośność szyn wynosi od 700 do 350 kg/parę
  • Długość najazdu (mm) wynosi od 1000 do 3000
  • Masa własna szyn (kg/szt) wynosi od 5 do 12

Szyny ABS składane

Oszczędność miejsca na czas transportu

Szyny ABS składane
Szyny składane wykonane z wytłaczanych aluminiowych profili stanowią wariantowe (opcjonalne) rozwiązanie szyn ABS ustawialnych w transporcie na małej powierzchni. Dzięki odpowiedniemu kształtowi profilu, szyny w trakcie ich transportu mogą być na siebie nakładane, co gwarantuje oszczędność miejsca.

  • Nośność szyn wynosi od 400 do 300 kg/parę
  • Długość najazdu (mm) wynosi od 2000 do 3000
  • Masa własna szyn (kg/szt) wynosi od 9 do 13

Szyny taczkowe

Przeładunek z ogumionych pojazdów

Szyny taczkowe
Szyny taczkowe stosowane są tam, gdzie przeładunek realizowany jest z pojazdów ogumionych. W zależności od potrzeb, mogą to być szyny z ruchomym językiem najazdowym, składane lub dzielone. Te lekkie szyny znajdują zastosowanie w branży spożywczej, meblowej i usług transportu przeprowadzkowego.

  • Nośność szyn wynosi od 350 do 500 kg/parę
  • Długość najazdu (mm) wynosi od 3000 do 3900
  • Masa własna szyn (kg/szt) wynosi od 29 do 36

Szyny specjalne

Dla przeładunku towaru i sprzętu na małych kółkach

Szyny specjalne
Specjalne szyny dla przeładunku towarów i sprzętu na małych kółkach, co ma miejsce najczęściej u muzyków lub techników usług naprawczych opracowano gładką rampę o jezdni pokrytej posypką korundową. Pozwala ona na przeładunek bez uciążliwych wstrząsów i bez zagrożenia poślizgiem.

  • Nośność szyn wynosi od 400 do 350 kg/parę
  • Długość najazdu (mm) wynosi od 3000 do 4000
  • Masa własna szyn (kg/szt) wynosi od 63 do 80

Szyny AVS

Przeładunek pojazdów lekkich i ciężkich, nawet do 11.250 kg/parę

Szyny AVS
Rampy te przeznaczone są do przeładunku lekkich, średnio ciężkich i ciężkich pojazdów jak maszyny budowlane, sprzęt ogrodowy, kosiarki traktorowe, na oponach lub gumowych gąsienicach. W celu zwiększenia trwałości szyn powierzchnia jezdna w dolnej części najazdowej jest wzmocniona.

  • Nośność szyn wynosi od 11.240 do 750 kg/parę
  • Długość najazdu (mm) wynosi od 1610 do 5440
  • Masa własna szyn (kg/szt) wynosi od 10 do 104

AVS na stalowych gąsienicach

Przeładunek ciężkich maszyn budowlanych na stalowych gąsienicach

AVS na stalowych gąsienicach
Specjalne szyny przeznaczone do przeładunku ciężkich maszyn budowlanych na stalowych gąsienicach, sztaplarek, podestów roboczych. Powierzchnię jezdną tworzy aluminiowy profil zamknięty odporny na poślizg. Szyna może być wyposażona w sprężynowy mechanizm podnoszenia, który zmniejsza wysiłek fizyczny przy podnoszeniu i opuszczaniu.

  • Nośność szyn wynosi od 8.500 do 3200 kg/parę
  • Długość najazdu (mm) wynosi od 2640 do 5440
  • Masa własna szyn (kg/szt) wynosi od 44 do 115

Rampy VFR

Przeładunek najcięższych maszyn budowlanych o masie nawet 80 ton

Rampy VFR
Rampy te są szczególnie przydatne w przeładunkach pojazdów ciężkich, jak koparki, ładowarki kołowe czy inne maszyny budowlane wyposażone w gąsienice stalowe o masie własnej nawet 80 ton. Przystosowane są także do przeładunku na przyczepy niskopodłogowe. Opcjonalnie dostawy obejmują wersje składane, jak też z wbudowanym sprężynowym mechanizmem podnoszenia.

  • Nośność szyn wynosi od 80.000 do 7370 kg/parę
  • Długość najazdu (mm) wynosi od 2400 do 4000
  • Masa własna szyn (kg/szt) wynosi od 50 do 118

Rampy VFR Kliny

Kliny do ciężkiego sprzętu budowlanego

Rampy VFR Kliny
Rampy niskopodłogowe tzw. kliny używane są przede wszystkim do przeładunku maszyn budowlanym o masie własnej do 80 ton. W rampach tych stosuje się indywidualne rozwiązania zależnie od przeznaczenia i nośności. Dobrą przemieszczalność klinów zapewniają umieszczone po bokach pochwyty. Kliny o szczególnie dużych gabarytach wykonywane są jako dwuczęściowe.

  • Nośność szyn wynosi od 3000 do 5000 kg/parę
  • Długość najazdu (mm) wynosi 1450
  • Masa własna szyn (kg/szt) wynosi od 70 do 110

Rampa RRK

Łatwa obsługa przyspiesza i upraszcza prace przeładunkowe

Rampa RRK
To wbudowywane rampy przeznaczone specjalnie dla piekarni, służb kurierskich czy firm sprzątających budynki. Siłowniki gazowe zapewniają mały nakład sił przy obsłudze. Perforowana powierzchnia jezdna zabezpiecza przed poślizgiem, deszczem, śniegiem i zabrudzeniami. W czasie jazdy rampa odpowiednio zabezpieczona pozostaje w pozycji pionowej.

  • Nośność szyn wynosi od 450 do 400 kg/parę
  • Długość najazdu (mm) wynosi od 1400 do 3000
  • Masa własna szyn (kg/szt) wynosi od 37 do 68

Rampa RRD

Obracalna rampa do wielu zastosowań

Rampa RRD
Następcą rampy RRK jest obrotowa rampa RRD przeznaczona do zróżnicowanych zastosowań. Przy przeładunku ciężkich przedmiotów np. za pomocą taczek lub pojemników rolkowych, rampa jest używana normalnie. Gdy częsty przeładunek dotyczy małych i lekkich ładunków rampa pozostaje wewnątrz pojazdu ustawiona i zabezpieczona wzdłuż bocznej ściany.

  • Nośność szyn wynosi od 450 do 430 kg/parę
  • Długość najazdu (mm) wynosi od 1400 do 2800
  • Masa własna szyn (kg/szt) wynosi od 37 do 56

Rampy konserwacyjne

Ekonomiczna alternatywa dla podestów podnoszących

Rampy konserwacyjne
Ten rodzaj ramp przeładunkowych znajduje zastosowanie przede wszystkim w pracach konserwacyjnych lub przy oczyszczaniu pojazdów np. traktorów ogrodowych, sztaplarek, małych samochodów transportowych. Stanowią ekonomiczną alternatywę w relacji do podestów podnoszących lub kanałów rewizyjnych.

  • Nośność szyn wynosi od 3310 do 7850 kg/parę
  • Długość najazdu (mm) wynosi od 1970 do 2440
  • Masa własna szyn (kg/szt) wynosi od 14 do 33