Nietypowe rozwiązania

Nietypowe rozwiązania

W naszej ofercie związanej z techniką przeładunków znajdują się ciekawe rozwiązania, rzadko spotykane na rynku. Są to w większości realizacje nietypowe, celujące w potrzeby najbardziej wymagających Klientów.

Są to między innymi:

  • Mosty przeładunkowe z dodatkową, równoległą platformą
    – dla załadunku pojazdów ciężarowych i dostawczych w jednym doku;
  • Połączenie mostu przeładunkowego i podnośnika nożycowego
    – dla oszczędności miejsca;
  • CRASH – GUARD – specjalny mechanizm z odbojnikami o regulowanej pozycji
    – dla maksymalnej ochrony stanowiska przeładunkowego, bram i fasad budynków;
  • Czterostronne uszczelnienie bramowe
    – dla ochrony przed zawilgoceniem, stratami energii, insektami, itp.;
  • Wygłuszone stanowiska przeładunkowe
    – dla stref o użytku mieszanym lub dla obszarów mieszkalnych, itp.;
  • COOLDOCK – specjalny, izolowany dok przeładunkowy
    – jako dodatkowe, szczelnie izolowane pomieszczenie “dołączone” do fasady budynku;
  • DOCKDRAIN – specjalne doszczelnienie, które działa jak rynna
    – dla ochrony przed intensywnymi opadami;
  • a także mosty przeładunkowe oraz rampy najazdowe ze stali nierdzewnej lub w zwiększonej nośności.

Ciekawe rozwiązania

MOSTY PRZEŁADUNKOWE Z RÓWNOLEGŁĄ PLATFORMĄ

Jest to model o unikalnej stalowej konstrukcji z wargą wysuwną o długości 500 mm oraz dodatkową platformą, która utrzymuje się w równoległej pozycji przez cały czas działania. Platforma równoległa jest zawieszona 1200 mm za krawędzią natarcia podstawowej platformy. Takie rozwiązanie zapewnia wózkom widłowym dodatkową powierzchnię poziomującą do manewrowania. Kiedy platforma znajduje się w pozycji roboczej, dopasowuje się do poziomu podłogi pojazdu, nawet w sytuacji, gdy pojazdy nie są zaparkowane symetrycznie lub przy występowaniu przechyłów bocznych. System hydrauliczny współpracuje z funkcją awaryjnego wyłączania na wypadek, gdyby pojazd zaczął się staczać podczas przeładunku lub rozładunku, lub gdyby nastąpiło mało prawdopodobne przerwanie przewodów.

CRASH – GUARD

CRASH – GUARD stanowi ochronę fasad budynków, ładowni pojazdów, ale także samych pracowników podczas procesu dokowania. Służy również jako bariera ochrona przed przypadkowym zjechaniem wózków widłowych z doku. CRASH – GUARD jest szerszy niż otwór bramowy, dodatkowo można dopasować jego położenie do wymaganej wysokości, dzięki czemu stanowisko przeładunkowe będzie zawsze zabezpieczone przed uszkodzeniami – nawet gdy pojazd nie dokuje współosiowo do stanowiska. Standardowe odboje instalowane są 40-60 cm pod poziomem rampy – w tym obszarze zazwyczaj znajduje się oświetlenie pojazdów, a to przy cofaniu samochodu ciężarowego może spowodować jego uszkodzenie. CRASH-GUARD jest umiejscowiony nad krawędzią rampy, co eliminuje takie uszkodzenia, równocześnie redukując koszty i zwiększając bezpieczeństwo.

CZTEROSTRONNE USZCZELNIENIE BRAMOWE

Zazwyczaj podczas przeładunku – gdy brama jest otwarta, most przeładunkowy w pozycji roboczej, a pojazd znajduje się w trakcie dokowania – pomieszczenie narażone jest na przeciągi. W celu optymalnej ochrony pracowników, a także redukcji strat energii, powstało specjalne, czterostronne uszczelnienie bramowe. Z takim rozwiązaniem przeciągi eliminowane są aż w 90% – zmniejsza się ryzyko zachorowania pracowników, a straty energii zostają znacząco zredukowane. Rozwiązanie to zapewnia znakomite właściwości uszczelniające i wysoce skuteczną izolację. Dzięki temu spełnia swoje zadanie nawet w wyjątkowo surowych warunkach.

DOCKDRAIN

DOCKDRAIN działa jak rynna. Przylega do wnętrza dachu pojazdu, a dodatkowo ma regulowaną wysokość i szerokość, dzięki czemu można go dopasować do wszystkich rozmiarów pojazdów. Po dokowaniu, DOCKDRAIN może być ustawiany w pozycji roboczej poniżej dachu ręcznie, elektrycznie lub hydraulicznie. Woda opadowa jest od tego momentu wypychana poza dok przeładunkowy poprzez rynnę, dzięki czemu wnętrze budynku pozostaje suche. Pracownicy w doku są chronieni przed złymi warunkami pogodowymi, co pomaga zapobiegać chorobom i przeziębieniom. Zabezpieczony w taki sposób dok przeładunkowy poprawia warunki pracy i zwiększa bezpieczeństwo i produktywność.

COOLDOCK

COOLDOCK to najbardziej energooszczędny system przeładunkowy z obecnie dostępnych na rynku. Jest zaprojektowany jako dodatkowe, szczelnie izolowane pomieszczenie, dołączone do fasady budynku. Dokowane pojazdy uszczelnione są z każdej strony, dzięki czemu straty energii ograniczone są do minimum. Zarówno drzwi pojazdu jak i brama doku otwierane są dopiero, gdy pojazd zostanie w pełni doszczelniony.

Video

Czytaj więcej »