Artykuły

Jak poradzić sobie z problemem braku miejsca na standardowe stanowisko przeładunkowe?

No Comments

Przeładunek w sąsiedztwie ulicy – czyli jak poradzić sobie z problemem braku miejsca na standardowe stanowisko przeładunkowe? Co zrobić, gdy dochodzi do tego konieczność zapewnienia swobodnego przejazdu w obszarze dostaw?

Rozwiązaniem jest stanowisko przeładunkowe, które można w prosty sposób złożyć zaraz po zakończonym rozładunku. Stanowisko przeładunkowe dzięki takiemu rozwiązaniu nie zajmuje miejsca, gdy nie jest to konieczne. Jest to szczególnie przydatne w wąskich obszarach, gdzie musi zostać zachowana odpowiednia przestrzeń dla swobodnego ruchu innych pojazdów, przez co miejsca na rozładunek jest bardzo mało, a pojazdy zmuszone są do parkowania równolegle do rampy. Stanowisko przeładunkowe składa się z dwóch składanych mostów przeładunkowych, które podczas załadunku opierają się na stabilnych nogach o regulowanej wysokości. Do połączenia pojazdu z mostami służy lekki, przenośny mostek przeładunkowy z ogranicznikami po obu stronach i rolkami ułatwiającymi jego transport. Dla bezpieczeństwa, na krawędziach stanowiska umieszczone są aluminiowe barierki, które minimalizują ryzyko upadków z wysokości. W celu złożenia stanowiska po zakończonym rozładunku, wystarczy odkręcić śruby zabezpieczające, wysunąć barierki z gniazd montażowych, a następnie unieść mosty sprężynowe do pozycji pionowej przy krawędzi rampy.

Dzięki zastosowaniu składanego stanowiska przeładunkowego, konieczność wolnej przestrzeni do rozładunku jest ograniczona do minimum

Przykład z realizacji

Prezentowane rozwiązanie znajduje zastosowanie w miejscach, gdzie wąski przejazd i bliska lokalizacja jezdni wymuszają parkowanie pojazdu równolegle do budynku. Konieczne jest wówczas zapewnienie szybkiego i łatwego złożenia stanowiska po zakończonym rozładunku.

Widok stanowiska przeładunkowego w trakcie montażu strona prawa
Widok stanowiska przeładunkowego w trakcie montażu strona lewa


Elementy składowe stanowiska przeładunkowego

1 – Most sprężynowy ALTEC FBA (płat lewy)
2 – Most sprężynowy ALTEC FBA (płat prawy)
3 – Mostek przeładunkowy ALTEC HFB (1700×750 mm)
4 – Łącznik mostów sprężynowych

Mostek przeładunkowy ALTEC FBA

Mostek przeładunkowy ALTEC FBA

Składany most przeładunkowy wyposażony w niewymagający konserwacji system sprężynowy, który znacznie ułatwia obsługę. Po złożeniu, most znajduje się w pozycji pionowej przy krawędzi rampy, a samoczynne urządzenie blokujące chroni go przed przypadkowym opadnięciem.

Parametry techniczne:

długość pomostu:2315 mm
szerokość pomostu1500 mm
wysokość robocza:1200 mm
nośność:4500 kg
masa własna:221 kg

Mostek przeładunkowy ALTEC HFB

Mostek przeładunkowy ALTEC HFB

Lekki, przenośny mostek przeładunkowy o uniwersalnym zastosowaniu, służący do wyrównania niewielkich różnic poziomów między stanowiskiem przeładunkowym, a ładownią pojazdu. Istnieje możliwość wyposażenia w rolki boczne, co dodatkowo ułatwia transport mostku.

Parametry techniczne:

długość płyty:750 mm
szerokość płyty:1700 mm
zakres reg.wys.:-70/+115 mm
nośność:4000 kg
masa własna:42 kg
Czytaj więcej »

Bramy szybkobieżne ATEX dedykowane dla obszarów zagrożonych wybuchem

Bramy szybkobieżne ATEX to urządzenia Dynaco dedykowane do obszarów zagrożonych wybuchem. Wyróżniają się unikatową konstrukcją, która została zaprojektowana w sposób wykluczający wszystkie możliwe źródła zapłonu. Zamontowane w bramach systemy elektryczne są wyposażone w dodatkowe zabezpieczenia zwiększające bezpieczeństwo. Detektor dolnej krawędzi oraz fotokomórka są iskro bezpieczne.